Om amningen

Jag tror att jag ska börja trappa ner med amningen. På ett sätt har jag ju redan gjort det lite i taget sedan två månader tillbaka, då slutade hon äta på natten. Senaste månaden ammar vi mellan 4-5 gånger per dag. Millie sover tre gånger om dagen och har alltså fyra vakenpreioden, och under en vakenperiod ammar jag från båda brösten och senare äter hon gröt, mat eller frukt. Och eftersom hon äter ganska bra så vet jag att hon får näring. Gröt och frukt går hur bra som hellst medans maten kan vara lite svårare ibland.
Nu har jag tänkt att det ska se ut såhär i någon vecka så får jag se sen:
Vaknar strax efter fem och bli ammad från båda brösten. Sen gröt
Sova och vakna och få luch först och senare amma, då äter hon sig mätt på mat först och sen kompleterar lite ur ett bröst.
Sen sover hon igen och när hon vaknar då äta frukt och sedan amma från det andra bröstet.
Sen sista vilan och när hon vaknar då brukar vi sitta tilsammans alla tre och äta, då får hon äta lite mat och kanske frukt och sedan en sista amning vid sju innan hon ska sova och så får jag tömma brösten :).
Om det här går bra tänker jag att jag sedan kan sluta med lunchamningen ovh sedan den andra så att det bara bli morgonamning och kvällsamningen kvar och sen se när den försvinner,

Jag har absolut inte bråttom med att sluta men det känns rätt att trappa ner, inte sluta helt ännu! Bara trappa ner :)


Kommentarer
mormor

Hola!!! lo has pensado realmente bien... y lo mejor es que quieres ir en un ritmo que sea bueno para las dos, recordando que el pecho es alimento pero tambien es contacto madre hija... y veo que todo esto lo planificas con tanto cuidado que me da gusto, que bueno, por que en mi caso, nunca tuve un muy buen amamantamiento con ninguna de mis queridas guaguitas :( eres una linda mami... :) las quiero mucho.

2012-10-20 @ 03:37:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0