lite bättre

Den här veckan har kännts ännu lite bättre. Jobbigt nog gråter Millie fortfarande smått hysteriskt när jag lämnar henne men hon kramar en av sina fröknar och gråter ut en liten stund sen går det över. Det är ju lite jobbigt också för det är många nya barn på hennes avdelning och många som är mer ledsna än vad Millie är, så de smittar ju varandra med gråt, börjar en så hakar några på. Så ibland är det mycket skrik från hennes avdelning :( stackara de små liven. Men jag vet ju att Millie har det bra och trivs under dagen.

Igår var det fantastiskt ute på gården. Hon hittade mig snabbt (för nu verkar hon veta att jag ska vara där så hon letar efter mig) hon satte sig i mitt knä men med tiden vågade hon sig bort lite. Hon tittade på mig hela tiden och jag fick knappt röra på mig men hon vågade sig iväg till rutschkanan, sandlådan och var till och med inne i lekstugan och lekte med andra barn!Inte en enda gång försökte hon gå till cykeln för att åka hem.
Idag när hon såg mig ute på gården gick det inte lika bra utan då var hon gnälligare och ville att jag skulle gå med henne överallt. Men med dessa små framsteg så hoppas jag att det snart blir ännu bättre.

Våran älskade storbebis har blivit ännu större nu, hon har nämligen fått en storsäng av sin farmor!

Igår hjälpte hon till att skruva ihop den och så sov hon precis som vanligt jättebra i den med! Hon vaknar bara till av hostatacker hon får på natten (jäkla hosta går aldrig över utan blev sämre igen)
Så nu känns hon så stor när hon ligger där och sover, storunge! Jag vill bara krypa ner i sängen bredvid henne när hon sover och gosa ner mig i hennes kind!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0