andra skoldagen

En vecka har gått och Millie har lyckats med att vara magsjuk två omgångar!! Helt galet. Så i måndags vabbade jag och sen har Millie varit hemma med pappa resten av veckan.
Känns så konstigt för mig att jobba så lite och så blir det ännu mindre när Millie tex blir sjuk. Tråkigt för jobbet, undra om de tycker att jag är jobbig som är borta så mycket... haha.

idag hade jag min andra skoldag. Igen 8-18. Huuh. Det var en ganska bra dag med bra föreläsningar och seminarier. Men mina känslor angående utbildningen går fortfarande i vågor, ena minuten känns det bra och nästa vill jag bara gråta. Nästa känns det kul och sen alldeles omöjlig att klara. En minut toppen och nästa känns det som om jag väljer helt fel yrke. Det är ju jättejobbigt! Men jag övertalar mig om att det är så nytt och att jag snart kommer in i det. Hoppas!

Här hemma är Millie så jäkla rolig! Hon babblar som aldrig förr, fortfarande sitt egna språk men det kommer en massa nya ord hela tiden och hon fattar ju såå mycket av det man säger! Häftigt!
Såhär kan det se ut när jag kommer hem från jobbet. Då står hon där uppe i fönstret och visar magen för mig. Haha så tokig!

Igår fick vi hem en underbar bröllopsinbjudan, så rolig idé! Ser fram emot att få gå på det!

galen vecka!

Nu är man tillbaka i verkligheten och det är mer fart än någonsin! Fy så jobbigt med det kalla men ett plus är ju att dagarna är lite ljusare lite längre nu :)

För de som inte vet så började jag plugga i torsdags. Nu är jag student vid Södertörns högskola, hur konstigt är inte det?! Jag hade en bra men intensiv första dag. Åkte hemifrån kl 7 och kom hem strax efter sju på kvällen! Jag var heeelt slut! Vissa saker kändes jätteroliga och andra ville jag bara gå hem och känna att nej jag kommer aldrig klara det här. Men jag ska göra mitt bästa och se till att jag klarar det här!
Och juste, jag studerar för att bli förskollärare. Det är en distansutbildning men på heltid och så ska jag fortfarande jobba 60%

När jag kom hem från skolan i torsdags hade Millie kräkts ner hemmet flera gånger.. ännu en till magsjuka :( hon kräktes massor, sista gånger igår på dagen så imorgon ska hon vara smittofri. Tur att hon har varit glad ändå och inte smittat ner oss!
ikväll är pappa borta på konsert och jag och Millie har myst framför soffan med jordgubbar och tittat på madicken (verkar vara hennes nya favorit) tokunge, och med toffs!!

Teneriffa

Hemma!

Nu har vi kommit hem efter en underbar och skön vecka på teneriffa! Vi har solat och badat, ätit glass i stora lass, lekt, skrattat och bråkat med vår trotsunge :)

Jag har nåt fel verkar det som med min telefon, har nästan aldrig nån internetanslutning så imorgon ska jag försöka fixa det och då ska jag bomba er med sköna semesterbilder!

Just nu känns det ganska jobbigt att tänka på att man ska ställa klockan, äta tråkfrukost (inte hotellfrukost) cykla till jobbet i det skitkalla vädret och jobba hela dagen istället för att leka och bada i solen :( usch vad jobbigt med sån här ångest, vill bara tillbaka!

Nu flyger vi

Just nu är vi högt uppe i luften :)

Det har gått bättre än jag trott ändå fast vi har ju halva resan kvar... Millie verkade inte störas av lyftet. Uppe har hon roat sig med att äta klubbor, lyssnat på musik och spelat på tabben men ibland vill hon bara gå ut och blir arg när hon inte får. Nu har hon precis gråtit massor och somnat. Hoppas hon sover en stund nu så vi får koppla av och så hon får sova ut och vakna på bättre humör sen. Jobbigt att tänka på att det är ungefär tre timmar kvar på flyget och sen en jäkligt jobbig och lång bussresa säkert...
Ha en trevlig lördag!

Lugn morgon

Här sitter jag alldeles tyst och själv på morgonen med min kopp te. Det är helt otroligt hur Millie fortfarande sover i sin egna säng, hela natten! Bra jobbat! Jag själv ska snart cykla iväg till jobbet.

Efter två veckors semester var det lite tråkigt att börja jobba. Men det var underbart att få spendera dessa veckor hela familjen! Vi hade tur att pappa inte behövde jobba :)
Eftersom Millie är lite förkyld så har hon fått vara hemma från förskolan tillsammans med pappa medan jag har jobbat. Tre jobbdagar blev det den här veckan. Ganska skönt :)
Det ända jag gör här hemma är att gå runt och småpacka lite.
Vi längtar såååå efter resan som vi ska bege oss ut på på lördag!! Jag är bara så nervös för hur Millie ska ta flygningen. Hon kommer nog vid flera tillfällen spåra ut men så får det vara.
Som det verkar nu så har teneriffa lite småtråkigt väder också, regn och svalt. Lite tråkigt. Men jackan lär man ju slippa ;)

Roligt passfoto! Hon var inte så glad den här tjejen när hon skulle sitta och bli fotad

Gott nytt år!!

God fortsättning till er alla!

Tänk att helt år har flygit förbi redan. Och hela semestern också för den delen. Två veckor kändes jättelångt och nu är det nästan slut. Vi har iallafall umgåtts massor med familj och vänner. Millie har lekt mycket med sina kusiner. Nu kan hon säga Bell och Amaja (Isabelle och Amanda) Fernando är tydligen för svårt fortfarande :)
Farmor och farfars katt, Maja ropar hon hejvilt på också :) och andra ord kommer plötsligt också. Så kul!
Men med ett nytt år och en större Millie kommer även nya utbrott. Hon har senaste tide blivit så skrikig när det inte går aom hon vill eller när hon får ett nej. Hon kan skrika så att det säkert hörs i hela vår byggnad! Helt galen kan hon bli. Och jag blir lite galen på henne också när hon gör så. Så ibland får hon sitta i sitt rum och skrika och gråta där för vi orkar inte höra. Helt galet! Riktig trotsunge.

Jag länkar en liten filmsnutt från det gågna året, hoppas ni kan se den.
Puss och kram på er alla!

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.