galen vecka!

Nu är man tillbaka i verkligheten och det är mer fart än någonsin! Fy så jobbigt med det kalla men ett plus är ju att dagarna är lite ljusare lite längre nu :)

För de som inte vet så började jag plugga i torsdags. Nu är jag student vid Södertörns högskola, hur konstigt är inte det?! Jag hade en bra men intensiv första dag. Åkte hemifrån kl 7 och kom hem strax efter sju på kvällen! Jag var heeelt slut! Vissa saker kändes jätteroliga och andra ville jag bara gå hem och känna att nej jag kommer aldrig klara det här. Men jag ska göra mitt bästa och se till att jag klarar det här!
Och juste, jag studerar för att bli förskollärare. Det är en distansutbildning men på heltid och så ska jag fortfarande jobba 60%

När jag kom hem från skolan i torsdags hade Millie kräkts ner hemmet flera gånger.. ännu en till magsjuka :( hon kräktes massor, sista gånger igår på dagen så imorgon ska hon vara smittofri. Tur att hon har varit glad ändå och inte smittat ner oss!
ikväll är pappa borta på konsert och jag och Millie har myst framför soffan med jordgubbar och tittat på madicken (verkar vara hennes nya favorit) tokunge, och med toffs!!


Kommentarer
Helena

Oj, vad långt hår Millie har fått där bak! Grattis till ett smart beslut Michelle, de där tre åren kommer att svischa förbi fortare än du tror idag. Sen är du fortfarande en ung mamma med fast arbete nära ert hem och en ganska fantastisk lön och inga studieskulder! Bäst av allt, du har världens bästa yrke! Lycka till nu, och tveka inte att fråga om hjälp om du behöver det. Du har en massa proffs runt omkring dig, både yrkesfolk och smarta vänner som själva pluggar och är vana att skriva uppsatser och rapporter. Lycka till <3

Svar: Tack Helena! ♡
Michelle

2014-01-26 @ 09:19:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0