ååååh

Nästan en hel vecka har gått... snabbt går det ändå nu när jag bara jobbar 80% med lediga fredagar!
Varje dag när jag lämnar Millie så gråter hon hysteriskt precis när jag går :( så jobbigt. Men sen går det bra på dagarna. Sen på eftermiddagarna ses vi ofta ute på gården och då blir hon lite ledsen och vill gå hem. Hoppas hon vänjer sig snart.

Idag vaknade vi tidigt. Millie satt som vanligt och tittade på teletubbies och jag vilade på soffan.
Vi gick och åt frukost och vid slutet så blev hon galen, och en hög feber hade smygit sig på. Hon var heeeelt sänkt vid åtta, hade 39, 5 så hon fick en alvedon och sov nästan konstant ända fram till två. Gnällde i sömnen, försökte bajsa men orkade inte så hon grät massor för att hon säkert hade ont. Usch usch usch! Orkar inte med dessa sjukdommar :(

Vid tre började alvedonen att verka, hon lyckades bajsa och var ganska lugn en stund.
Sen emot sex tiden höll hon på att somna. Så vi tog ett bad, hon kräktes för hostan och ville bajsa igen utan att lyckas. Jag lyckades hålla henne vaken till sju, hon fick en till alvedon och somnade på en gång när jag la henne i sängen. Nu får vi se om hon sover några timmar och sen ska vara uppe resten av natten eftersom hon har sovit så mycket eller så hoppas vi att hon fortsätter att sova bort den dumma febern.

Trevlig helg

kryssning

Vi hade det bra på kryssningen. Det jobbiga var resan in, då stog vi i bilkö i två timmar, Millir hann skrika och somna i bilen. Efter stress och säkert tre minuter från att inte komma med båten var vi äntligen inne!
Vi hade bokat middagsbuffé på en gång när båten åkte så vi gick och åt med detsamma :)
Det var okej mat, men Millie var ganska gnällig hela den dagen och kvällen blev värre.
Men vi lyckades hålla henne vaken till nästan tio. Då fick hon sova i vagnen och vi alla satt uppe till tolv och tittade på de som dansade till dansbandsmusiken :)

Vi gick och la oss och tur hade vi för Millie sov jättebra i en egen säng i hytten. När vi vaknade vid halv åtta gick vi upp och åt god frukostbuffémed kusinerna som var uppe också :)

Millie var faktiskt på ganska bra humör så det blev en trevlig förmiddag. Vid halv ett var det sen dags för lunchbuffé. Millie åt lite snabbt och sov sen. Då kunde jag och Linus slappna av och äta i lugn och ro :) efter det softade vi runt på båten, spelade, lekte med kusinerna, satt ute i solen och shoppade på taxfreen, Millie fick nya snyggskor :)

Vi kom tillbaka till Stockholm vid halv fyra och då åkte vi hem. Hälsade på farmor och farfar, åt middag och mös hemma.

Idag tog vi det lugnt på morgonen. Millie kan fortfarande vara ganska gnällig till och från men hon har hittat en ny favoritsak som får henne lugn och på bättre humör, nämligen att titta på teletubies, det älskar hon nuförtiden!
Vi gick ut och lekte på gården med Lovine, Jacque och Micke innan vi åkte ner och tittade om det fanns något kvar på barnens hus, men det gjorde det knappt. Så vi åkte hem och tog en skön och lång sovvila efter lunchen.
När vi vaknat åkte vi hem till Lovine med familj :) vi fikade och barnen lekte.

Ikväll var vi hemma, Millie åt massor med mat, hon ääälskar skinksås!
Sen gick jag ut på en promenad och nu när Millie sover ska vi titta på film och mysa :)

Ledsen Millie och mamma

När vi var hemma i onsdags tyckte jag att förutom gnället så mådde Millie ganska bra så hon fick gå till förskolan igår.

När vi kom in till hennes avdelning var hon ganska lugn men så fort jag sa: Mamma ska gå och jobba nu, så hoppade hon upp runt min hals, vägrade släppa och grät. Ååååh vad jobbigt det kändes i mitt lilla mammahjärta :( jag ville nästan börja gråta. Så jag fick samla kraft för att säga hejdå och gå därifrån fort.
Hon skrek men jag tror att det knappt hann gå en minut innan hon blev lugnt. Sen hade det gått bra resten av dagen.
Även fast jag vet att hon har det bra där så blir jag ledsen över att behöva lämna bort det käraste jag har. Men så är det...

Idag hade vi vår första lediga fredag tillsammans :) vi åt frukost, lekte lite och gick till öppna förskolan sen. Där inne blev Millie genast lite orolig för hon trodde nog att jag skulle lämna henne. Hon är ganska annorlunda nu, förut lekte hon överallt och brydde sig inte om mig. Nu tar hon min han och vill att jag ska gå med överallt, och om ett barn går lite för nära så blir hon lite rädd. Usch så annorlunda hon har blivit. Sen är hon fortfarande väldigt gnällig och snorar och hostar fortfarande :(

Nu sover hon vila, pappa har kommit hem, jag ska gå och packa lite för snart ska vi iväg och åka kryssning med hela min familj :)
Hoppas Millie kan vara glad så vi får en trevlig kväll och dag imorgon.

Sötnosan satt och sjöng i badet igår
Trevlig helg på er :)

liten gnällis

Igår var jag hemma med en gnällig Millie. Redan på morgonen förstog jag att hon skulle bli hemma idag också då hon somnade i min famn på förmiddagen. Men efter lunchen och sin vanliga vila vaknade hon upp på bättre humör.
När pappa kom hem åt vi middag och sen kunde jag cykla till jobbet för att vara med på personalmötet iallalfall.

Idag har vi varit hemma. Millie har mått bra men hon är ju fortfarande överdrivet gnällig. Eller hon lixom bryter ihop för allt igen. Så fort hon får ett nej slänger hon sig på golvet och skriker och gråter. Sen har hon varit lite tröttare än vanligt också. Men vi ska chansa och gå till förskolan imorgon. Hoppas det blir bra. Är ju lite orolig eftersom hon inte varit där efter hennes sista inskolningsdag förra fredagen. Och så ska hon bara dit och vända imorgon för att sen börja på riktigt på måndag. Så hoppas det går bra och hon inte är allt för ledsen.

Här ska ni få se på Millies första sommaruppgift som sitter uppe på hennes avdelning :) uppgiften var att ta med sig en bild eller något sånt på sin favoritglass :)

myckeeet

Känns som om massor har hänt dessa dagar. London, en sjuk Millie och jag 27 år :)

Vi hade det superbra i London. Hela fredagen och lördagen turistade vi runt hela dagarna, hängde på pubben och åt fantastiska middagar sent på kvällarna. Vi åkte runt på bussar, tunnelbanor, taxisar och gick massor. Med Daniel och Mats som guidar :)

Det var en rolig upplevelse tillsammans med mina bröder!
Millie hade det bra här hemma med pappa men varit väldigt förkyld och igår blev det väl värre. Inatt var hon kokhet och grät varannan timme. Usch. Imorse lämnade jag henne och pappa, hennes ögon hängde långt ner när jag åkte till jobbet, usch vad jobbigt att lämna henne när hon mår så.

Jag blev firad på jobbet med god paj och när jag jobbat klart skyndade jag mig hem till min lilla sjukling. Mormor och morfar var förbi och fikade lite med mig och Millie men stackarn var så hängig :(

Efter några klunkar välling ville hon inte ha mera utan tog min hand och tog med mig till hennes säng. Så jag la ner henne och hon somnade snabbt.

Imorgon är det min tur att vara hemma. Fy vad tråkigt att börja med att vabba såhär på en gång när man vill komma in i jobbet.
Hoppas det här inte håller i sig så länge för det är så tråkigt med en skrikMillie...

London

Här kommer vi!!!

Tänk att jag sitter på flygplanet högt uppe i luften och bloggar :)

Idag var vår stora tjej själv på förskolan mellan 9.30-14.30. Hon blev jätteledsen när pappa gick men sen såg jag henne ute på gården och lekte. känner att jag kommer sakna henne som en galning men hon och pappa kommer få en mysig helg och jag och mina brorsor och systersonen daniel kommer ha det kul också :)
Ha en skön helg alla!!

våra första dagar

Nu har vi invigt både jobb och förskola :)
Jag tycker det ska bli roligt och spännande att lära känna en helt ny barngrupp och jag vill redan göra så mycket! Men först måste saker planeras osv.
För Millie verkar det gå toppen! Linus har inskolningen. Hon leker inne och ute (mest med sig själv) och vill helst vara ute, sjunget, äter, sover och trivs bra. Efter vilan när hon vaknar är hon lite ledsen men det går över fort!
Jag som jobbar två dörrar bort springer lätt dit och tjuvkikar lite på vad hon gör :)
Idag möttes vi ute på gården också, det måste ha varit konstigt för henne, hon kom fram och pratade lite sen tjurade lite sen glömde hon bort mig! Haha. Får hoppas att hon vänjer sig fort.

Måste även tala om för er att jag är sååååå nöjd med min nya cykel, jag bara flyger fram känns det som! Den är så skön!

Några bilder från idag:

sista dagarna som mammaledig

Mina sista dagar som mammaledig är över. Nu har jag fattat vad som ska hända och det känns faktiskt väldigt konstigt.
Vi har haft det underbart och jag har njutit av att kunnat vara hemma så länge som det gick med vårt lilla underbara monster. Så nu känns det konstigt att inte bara få vara och göra som man vill utan nu börjar ju det riktiga livet med jobb, förskola, rutiner och inte alls träffa Millie så mycket som jag är van vid :(
Men jag är helt säker på att hon kommer att trivas så bra på förskolan med nya vänner!

I helgen har vi bara varit och umgåtts och fixat lite grejer.
I fredags var jag och Millie och fikade i centrum med några vänner och deras bebisar.
Igår köpte jag faktiskt äntligen en ny cykel. Även fast det sved i både kropp och plånbok så känns det väldigt bra. Den är stabil, skön, lätt och i min storlek så jag litar ju på att vi kommer komma fram dit vi ska när jag kör den, det känns väldigt tryggt!

Igår på kvällen var jag på kräftskiva hos en gammal kompis men andra vänner. Vi åt god mat och hade trevligt :)

Idag har vi varit hemma och ute och cyklat lite.
På eftermiddagen kom mormor, morfar, Cami, Roberto, Linda och kusinerna Fernando och Isabelle hit och lekte och fikade :) en mysig kväll hade vi!

Millie fick en underbar söt liten gympapåse av mosterCami som hon sytt så fint själv! Jag fick en likadan så vi matchar varandra när vi åker till förskola/jobb!

Nu måste jag fixa iordning allt inför min första jobbdag imorgon, vi har studiedag så det blir inte jobb med barnen förens på tisdag. Måste leta fram mina innetofflor och en massa andra saker! Känner mig alldeles nervös, som om jag vore helt ny på jobbet! Jag är ju nästan det ;)

Resa ;)

Igår på förmiddagen gick vi på öppna förskolans sångsamling och träffade Anna&Wilton, Jacque&Lovine plus massa andra spm man brukar träffa där. Millie som inte vart där på länge var lite blyg men ändå glad och lekte. Hon satt och degade med en stor pojke och hade jättekul med honom!
Sen tog vi med oss Jacque&Lovi hit och åt lunch innan tjejerna sov.
Efter deras vilor åkte vi hem till de ute på landet där det lektes och badades innan vi åt en god middag!
Tjejerna bråkade ovanligt mycket igår, skulle ha samma leksaker och knuffades och skrek, haha tokfior! Men de var ändå söta och lekte mycket också :)

Under middagen planerades det mycket och tillsist bokade vi en resa till teneriffa som vi alla ska åka på den 11januari!! Woohooo!!!

Idag ville Millie gå upp kvart över fem. Eftersom Linus är ledig så tar vi varannan dags sovmorgon, så tur hade jag som sov vidare till sjutiden då det var dags för frukost.
Senare åkte vi till cykelhuset och spanade in en cykel till mig som jag funderar på att köpa. Min som jag köpte på blocket upptäcker jag bara fler och fler fel på och känns inte alls pålitlig. Därför funderar jag på att köpa en ny, men självklart sätter pengarna lite stopp då jag just nu är väldigt fattig eftersom jag inte har en ordentlig inkomst (ännu för på måndag kommer jag börja tjäna mer igen :)) jippie!
Men det kanske ändå är värt att lägga pengarna på en ordentlig cykel...

Efter jag provat lite cyklar så åkte vi hem till våra vänner Linda, Farzad, Meja och Max.
Vi hängde med de hela dagen och hade trevligt med de. Millie lekte massor med Meja och granntjejen som tar hand om henne :)
Äter mellanmål så fint vid Mejas utebord :)

skansen!

Igår efter frukost och fix mötte vi upp Roberto, Linda och barnen. Vi tog tåg och båt in till skansen och spenderade dagen där.
Vi tittade på djuren, åt lunch, när Millie sov så var de andra på miniskansen och vi tog det lugnt. Sen hade vi glasspaus innan vi var inne i akvariet.
Vi såg massa spännande och roliga djur, och härmade ljuden. Inne på akvariet var lemurerna jättenära och skuttade på både Fernando och Isabelle :)
Sen klappade vi en orm på vägen ut, eller Millie klämde mest på den haha!

Efter en lång dag var vi äntligen på väg hem, vi tänkte gå förbi coop och handla lite middag när vi då insåg att halva väsby hade strömavbrott! Vi tog bilen ner till ica format i infra, handlade korv med bröd och åkte till mormor och morfar som hade ström. Några minuter efter oss dök även Roberto, Linda och barnen upp, fernando ropade i chockförtjustning;
Vad gör ni här?!?!
Hahaha vi hade ju redan umgåtts hela dagen och han tyckte det var jättekonstigt att vi sågs där efter att vi nyss sagt hejdå! Men eftersom de inte heller hade el så blev det en mysig spontankväll hos mina föräldrar.
Här hemma somnade vi tidigt eftersom vi inte hade nåt att göra, elen kom tillbaka vid 23.15.

Idag tog vi det lugnt här hemma. Sen åkte vi till en liten strand och bad. Där hängde min familj mycket en sommar när vi var små, som lligger i rotebro. Den var ganska skitig men vi hade det mysigt ändå. Millie har ju jättekul och tycker om att gräva och plocka pinnar och hålla på med vattnet!

Sen åkte vi hem och vilade.
Och senare på eftermiddagen gick vi ut och lekte. Kusiner med familjen kom och vi åt en god middag tillsammans här hos oss.
Efter mycket spring och lek så gick de hem och Millie gick och la sig också.

Jag blir så glad när jag ser hur de tre leker tillsammans. Millie är så med nuförtiden, även fast hon inte hänger med och de springer snabbt så springer hon efter och skrattar och är med! Så fint! Och hon vinkar glatt när hon ser de och pussas hejdå. Ja, de är verkligen jättemysiga ihopp, småkusinerna :)

älskade sommar

Åh vad underbart det är med sommar och ledigheter! Vill aldrig att det ska ta slut!

Idag åkte vi till rösjöbadet med Roberto och kusinerna, mormor och morfar, kusinAmanda och morbrorJorge.
Det var säkert 15 år sedan jag var där, vi badade mycket där när jag var liten. Men det var jättemysigt! Inte fulltproppat som jag trodde det brukade vara, och en stor och fin sandstrand.

Efter att vi lekt och umgåtts och vilat åkte vi förbi och handlade innan vi åkte hem till farmor och farfar och farbrorCharlie där Millie fortsatte bada. Vi grillade massa gott och hade det skönt i solen tills Millie blev trött och grinig, så då gick vi hem och mös lite innan Millie fick gå och sova.

Jag ser så fram emot den här veckan då pappa kan sitta med oss på frukosten, och när vi kan spendera hela dagarna tillsammans och bara umgås!

årets varmaste dag!

Idag på årets varmaste dag har Millie blivit ett och ett halvt år!! Det firade vi med att först åka till ett stall i vallentuna där en kompis sköter om en häst. Så hon bjöd dit Millie för att hon skulle få klappa och sitta lite :)
Millie tyckte det var ganska spännande och tittade och klappade försiktigt, men hon ville inte sitta kvar där när jag satte henne.

Sen åkte vi vidare till kvarnbadet. Dit kom Roberto med Fernando och Isabelle. Vi bada och lekte massor i det otroligt varma vädret!
Lite senare kom även mormor och morfar, Vali och Amanda.
Vi hade det mysigt och skönt men det var faktiskt för varmt vissa stunder!

När vi kom hem sen var pappa iväg en stund så jag och Millie åt middag själva. sen mötte vi upp pappa och gick till Ica och handlade lite lördagsmys :)

Bra start på semestern!

ons, tors, fre

I onsdags hade jag och Millie en cykeldag :)
På förmiddagen cyklade vi upp till ringblomman och lekte ute på gården en liten stund, åkte hem sen och åt lunch och vilade. Och sen efter vilan cyklade vi hem till gammelfarmor och Helge på lite fika :) vi satt ute på baksidan och plötsligt började det regna. Vi satt under tak men Millie ville gärna ändå leka ute i regnet, titta upp mot regnet och ner snabbt och skrattade. Sen cyklade vi hem i regnet och kort där efter kom pappa hem.
När jag berättar för Linus om vad vi hade gjort hela dagen och kom till regnbiten kom Millie springandes fram till honom och visade med handen på huvudet och babblade (hon berättade alltså att det hade regnat på henne) det var så gulligt att se hur hon berättade med sitt språk!

varje gång vi går hem från farmor och farfar så plockar Millie med sig ett eller två småäpplen
Igår var vi hemma, min syster Cami kom hit och umgicks innan vi på eftermiddagen var bjudna hem till moster Vali på hejdåmiddag för kusinDaniel som åkte tillbaka till london idag.

Millie fick ett gammalt diadem av mig eftersom hon har upptäckt vad man ska göra med de, men det är ganska svårt att fixa till det när det bara åker ner :)
Idag träffade vi upp Roberto och kusinerna här ute på gården. Millie tyckte jag skulle ha min väska och gick och hämtade den under vagnen där den låg
Vi lekte lite innan vi gick upp hit och åt lunch.
Efter lunchen gick vi till centrum en snabbis, Millie sov lite men vaknade snabbt.
Då beslutade vi att åka ner till bollstanäs där det finns en liten strand.
Det var varm och mysigt där och skolan där har en fantastisk lekplats!

Vi åkte hem till pappa, åt middag och sen gick vi upp till farmor och farfar där Millie badade i sin lilla pool :) Sen gick hon hem nästan naken därifrån och med Hjärtruds koppel i handen!

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.