skansen!

Igår efter frukost och fix mötte vi upp Roberto, Linda och barnen. Vi tog tåg och båt in till skansen och spenderade dagen där.
Vi tittade på djuren, åt lunch, när Millie sov så var de andra på miniskansen och vi tog det lugnt. Sen hade vi glasspaus innan vi var inne i akvariet.
Vi såg massa spännande och roliga djur, och härmade ljuden. Inne på akvariet var lemurerna jättenära och skuttade på både Fernando och Isabelle :)
Sen klappade vi en orm på vägen ut, eller Millie klämde mest på den haha!

Efter en lång dag var vi äntligen på väg hem, vi tänkte gå förbi coop och handla lite middag när vi då insåg att halva väsby hade strömavbrott! Vi tog bilen ner till ica format i infra, handlade korv med bröd och åkte till mormor och morfar som hade ström. Några minuter efter oss dök även Roberto, Linda och barnen upp, fernando ropade i chockförtjustning;
Vad gör ni här?!?!
Hahaha vi hade ju redan umgåtts hela dagen och han tyckte det var jättekonstigt att vi sågs där efter att vi nyss sagt hejdå! Men eftersom de inte heller hade el så blev det en mysig spontankväll hos mina föräldrar.
Här hemma somnade vi tidigt eftersom vi inte hade nåt att göra, elen kom tillbaka vid 23.15.

Idag tog vi det lugnt här hemma. Sen åkte vi till en liten strand och bad. Där hängde min familj mycket en sommar när vi var små, som lligger i rotebro. Den var ganska skitig men vi hade det mysigt ändå. Millie har ju jättekul och tycker om att gräva och plocka pinnar och hålla på med vattnet!

Sen åkte vi hem och vilade.
Och senare på eftermiddagen gick vi ut och lekte. Kusiner med familjen kom och vi åt en god middag tillsammans här hos oss.
Efter mycket spring och lek så gick de hem och Millie gick och la sig också.

Jag blir så glad när jag ser hur de tre leker tillsammans. Millie är så med nuförtiden, även fast hon inte hänger med och de springer snabbt så springer hon efter och skrattar och är med! Så fint! Och hon vinkar glatt när hon ser de och pussas hejdå. Ja, de är verkligen jättemysiga ihopp, småkusinerna :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0