sista dagarna som mammaledig

Mina sista dagar som mammaledig är över. Nu har jag fattat vad som ska hända och det känns faktiskt väldigt konstigt.
Vi har haft det underbart och jag har njutit av att kunnat vara hemma så länge som det gick med vårt lilla underbara monster. Så nu känns det konstigt att inte bara få vara och göra som man vill utan nu börjar ju det riktiga livet med jobb, förskola, rutiner och inte alls träffa Millie så mycket som jag är van vid :(
Men jag är helt säker på att hon kommer att trivas så bra på förskolan med nya vänner!

I helgen har vi bara varit och umgåtts och fixat lite grejer.
I fredags var jag och Millie och fikade i centrum med några vänner och deras bebisar.
Igår köpte jag faktiskt äntligen en ny cykel. Även fast det sved i både kropp och plånbok så känns det väldigt bra. Den är stabil, skön, lätt och i min storlek så jag litar ju på att vi kommer komma fram dit vi ska när jag kör den, det känns väldigt tryggt!

Igår på kvällen var jag på kräftskiva hos en gammal kompis men andra vänner. Vi åt god mat och hade trevligt :)

Idag har vi varit hemma och ute och cyklat lite.
På eftermiddagen kom mormor, morfar, Cami, Roberto, Linda och kusinerna Fernando och Isabelle hit och lekte och fikade :) en mysig kväll hade vi!

Millie fick en underbar söt liten gympapåse av mosterCami som hon sytt så fint själv! Jag fick en likadan så vi matchar varandra när vi åker till förskola/jobb!

Nu måste jag fixa iordning allt inför min första jobbdag imorgon, vi har studiedag så det blir inte jobb med barnen förens på tisdag. Måste leta fram mina innetofflor och en massa andra saker! Känner mig alldeles nervös, som om jag vore helt ny på jobbet! Jag är ju nästan det ;)


Kommentarer
Helena

Du är jätteduktigt på jobbet, du har säkert glömt bort en massa sånger och lekar, det känns alltid så när man varit iväg ett tag. Bläddra i böcker och pärmar och fråga barnen, så kommer du på allt igen. Den duktiga pedagogen finns inne i dig, den försvinner aldrig, och inte kan man hitta henne i några pärmar heller, hon finns i dig! Alltid! Lycka till, kramar!!!

Svar: Tack söta Helena!! Japp imorgon får jag börja bläddra och sjunga och utforska med barnen, ska bli jättespännande!! Och den duktiga pedagogen inom mig har ju fått lära sig av den bästa!! (Dig) hihi!! Kramar
Michelle

2013-08-12 @ 19:59:54
Helena

Men det är inte alla som har förmågan och intresse av att vara så naturliga som du är! Tack för fina ord, hoppas det gick bra idag, kramar!

2013-08-13 @ 21:51:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0