Pepparkaka

Här om dagen läste jag en artikel om att barnen på en skola inte skulle få klä ut sig till pepparkakor eller äta pepparkakor till lucia. Anledningen var att vissa kunde ta illa upp. Det låter ju helt sjukt att en sådan sak ska bli till något rasistiskt. känns om man bara skapar mer problem genom att förbjuda och mer utanförskap genom att säga att de bruna pepparkakorna får inte vara med, det ska ju inte finnas någon skillnad?! så varför tar man bort de bruna?? A det verkar väldigt konstigt och jag hoppas att protesterna har blivit så stora att de måste ta tillbaka det! Millie får i alla fall vara pepparkaka :)

Idag har Jacque och Lovine varit här och lunchat och lekt! Tjejerna börjar intressera sig mer av varnadra nu, kanske inte leker men ändå "leker". De sitter bredvid varandra, tar gärna sakerna ur handen för båda ska ju självklart ha samma sak hela tiden, och när ena säger bababa så svarar den andra med bababa, de är så söta!

Efter middagen kom farmor och farbror Charlie hit med fika till Millie, de hade picnic med lussebullar i hennes rum och då passade jag och Linus på att åka iväg och handla lite saker som fattades här hemma :)

Söta lilla pepparkakan som sitter på barbisen som en saccosäck och leker med pappa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0