kaos

När vi går till öppna förskolan går vi de tiderna de har babyöppet, det är från noll upp till tio månader. Igår pratade jag och Jacque om att vi snart inte får gå på babyöppet längre, då måste vi gå andra tider och det är från noll till fem år. Idag prövade vi på det. Det var kaos!
Det börjar med att när vi kommer on där så är det hysteri för två mammor har blivit av med sina väskor. Väskorna dyker upp efter ett tag men tyvärr har de blivit bestulna på pengar och mobil. Ena mamman är hysterisk och gråter och svär på finska. Det är polisanmälningar på gång och bara en olustig stämning där inne. När det är sångsamnling så kan några stora barn inte sitta still, och det är ju inte så ovanligt! Men det som irriterar mig är att personalen måste säga till dessa barn flera gånger för mammorna bara sitter och tittar på, varför ska någon annan behöva säga till barnen när deras förälder är där? Det tycker jag är lite konstigt. Ja och sen eftersom det är upp till fem år så är det klart att det är mycket spring och hög ljudnivå, ett helt annat tempo.
Usch jag kommer sakna att gå på babytimmarna...

Idag har Millie varit helt uppe i varv! Skrikit med sin basmonsterröst, inte suttit still och inte ens kunnat ligga stilla när hon får tutte. Hon liksom slappnar inte av... Men hon börjar ju bli större och mer aktiv. Och se vad hon har börjat med nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0