kräka!!

Vet inte vad det är med Millie men hon har blivit superdålig på att äta, hon tar några skedar innan hon nästan vägrar att äta mer. Det går lite bra om hon får plocka själv med brödbitar, banan, makaroner osv, men långt ifrån en hel banan som hon kunde äta förut. Det är skit jobbigt för självklart oroar man sig för om hon får i sig tillräckligt...

Igår kom Jacque och Lovine hit och lunchade. Efter det gick vi med snorflickorna till öppna förskolan och sjöng och sen tog vi en långpromenad med Anna och Wilton också. Vi gick och pratade om våra förlossningar, oj vad man har glömt men vad roligt det är att minnas tillbaka!

På kvällen kom farmor, farfar och farbror Charlie hit för pappa bjöd på fattiga riddare ala Morberg :)
Millie åt lite pannkaka och glass fick hon smaka.

Efter att Millie somnat så vaknade hon till vid åtta och hade så mycket snor så Linus tar upp henne för att vi ska ta lite koksaltlösning i näsan, hon gråter och hostar och två gigantiska spyor bara flyger ut! Ojojoj det blev en massa städa och sen försöka natta om skruttan som då inte ville sova. Men strax innan tio somnade hon och jag gick och la mig och bad till sovgudarna att det inte skulle komma mer spyor under natten eller att hon skulle hålla på att vakna hela tiden.
Men det gick bra, hon vaknade tre gånger, den sista gången kl fyra fivk hon tutte men det tar till fem innan hon somnar om och halv sju vaknade hon. En okej natt ändå men jag är ju så galet trött ändå när jag måste upp.
Längtar fortfarande något enormt tills jag ska få sova minst sex timmar i sträck!!

Hon har kommit på hur roligt det är att plocka ut kläderna ur lådan


Kommentarer
Farmor

Stackars Millie-Gos! När man är så snorig så tappar man väl smaken och då är det ju inte så där jättekul att äta, tror du inte att det kan vara därför hon inte äter så bra just nu? Huvudsaken är nog att hon dricker mycket. Det där med att du längtar efter att sova, mitt tips är om ni inte ska unna er en 24 timmars kryssning eller en natt på hotell eller något, jag är säker på att vi är flera i släkten som ställer upp och passar Millie i så fall :)

Svar: Ja vi kanske ska ta och sova borta en kväll nån gång så får du vara vaken lite med henne en natt ;)
Michelle

2012-11-27 @ 12:13:39
Helena

Michelle, där fick ni ett flott erbjudande! Det är bara att tacka ja och boka. Ni kommer att tycka att det känns jättekonstigt och längta efter Millie, men det känns så första gångerna man lämnar bort sitt barn, sen blir man van. Kramis!

2012-11-27 @ 20:42:13
mormor

"Pobechita mi gollita mocha" deseo de corazón que se le pase su resfrio lo mas pronto posible. Ah! pongámonos de acuerdo un día en que nosotros nos hagamos cargo de la Millie durante el día para que tú puedas dormir mi chiquitita preciosa! Ok???!!!!! Besitos.

2012-11-27 @ 22:33:50
mormor

Malula mi princesita, le encanta hacer trabajar a su mamita!!!!

2012-11-27 @ 22:34:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0