snus

Idag har jag och Millie haft en lugn dag. När pappa kom hem lekte vi och sen gick vi ut på promenad och pappa åkte till stan för att gå på konsert. När Millie vaknade gick vi hem till kusinerna, så kvällen har varit fullrulle!
De tre kusinerna öekte jättefint, Millie var jätteglad med massa leksaker som hon fick ärva av de. Mormor och morfar kpm förbi med lite presenter till alla barnen också :) Efter ett tag började Millie bli gnällig och trött då det började närma sig sovtid.
Vi kom hem och försökte leka men Millie var bara tjurig, hon fick sin välling och medans jag fixade hennes tandborste märkte jag att hon sög på något. Ja, Millie har snusat för första gången! Usch och fy, imorgon får vi skälla på pappa som lämnar sina dosor överallt!
Jag ringde till giftcentralen för att höra så det inte var någon fara och hon sa att nej om de är en använd snus så är det inte så farligt, bara att de kan få symptomer som illamående, kräkning, kallsvettning och hjärtklappning. Men efter vällingen eller snusen var Millie hur glad som hellst ovh verkade inte ett dugg trött! Hon fick vara uppe lite längre då och för att se så hon intemådde dåligt. Men nu sover hon så sött!

Millie står och ropar upp till farmor och farfar, Vi ses imorgon!


Kommentarer
Farmor

Ja, det ska börjas i tid antar jag!!!! Tur att hon mår bra, och ja, skäll på pappa ordentligt! Grattis på 9 månaders dagen älskade unge! Vi ses i eftermiddag, vi ska ha en sån roligt eftermiddag/kväll. Puss och kram från oss.

2012-11-03 @ 07:39:59
Gammelfarmor

Vi på tetorpet grattar Millie på 9 månadersdagen! Ha en trevlig kväll med din farmor o farfar o busa riktigt mycke och somna inte håll dig vaken! Kram från oss

2012-11-03 @ 09:28:04
Helena

Men oj! Jag minns min första snus, jag var 11 år och prillan liten som en ärta, jag spydde och mådde fruktansvärt illa! Ja, nu kommer Millie att påminna er varje dag om att hemmet ska vara barnsäkert, och det är svårt. Ni gör ert bästa, man kan inte förutse allt. Vad söt hon är på bilderna! Kram <3

2012-11-05 @ 05:52:01
Nadia

Men oj lilla Millie skäll på din pappa så att han inte lämnar sina snus överallt ;-)
Bläääää!!! Puss på dig lilla snusfia.

2012-11-10 @ 18:35:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0