sova hela natten?

Nu håller jag på att försöka lära Millie att sova hela natten och att inte äta under natten.
Det första är att försöka lära henne att somna själv så att hon när hon vaknar under natten kan somna om själv, men det är ju också det svåraste. Hon gillar ju att bli vaggad till söms..
Vi har bara kört i tre dagar nu, första dagen vart det mycket vaggande och en gång mat. Men de två senaste nätterna har hon bara vaknat en gång utan att kunnat somna om så då har jag tagit upp henne och vaggat men hon har ju klarat hela natten utan mat!
Inatt fick hon däremot för sig att bli pigg kl två på natten i två timmar så det vart lite jobbigt för oss.
Jag har ju så svårt att bara låta henne skrika, jag klarar nog inte mer än någon minut, sen tänker jag på Linus som ska upp och jobba så vill jag inte att han ska vakna, så tyvär vaggar jag ändå henne till sömns ibland.
Men det går framåt, att bara vakna en gång per natt är ett stort framsteg och jag hoppas av hela mitt hjärta att hon snart ska lära sig att sova hela natten själv. Det är det jag längtat mest efter i sju månader!

Sjumånaders bebisen borstar sina små tänder :)


Kommentarer
Helena

Härlig bild när hon borstar sina tänder! Det är bra att du tänker hela tiden vad som blir bäst och skönast för alla i längden, den där ansträngningen kommer du att ha glädje av framöver, t ex när du själv ska börja arbeta, då vill du helst att hon sover skönt om natten och kan somna om själv. En liten självständig Millie, som säkert kommer att kunna dra gummibanden under stövlarna på galonisarna, redan när hon börjar på förskolan ;) Bra jobbat, Michelle <3

Svar: Haha ja det får vi hoppas att hon kan ;) Tack Helena för dina alltid fina och uppmuntrade ord!
Michelle

2012-09-04 @ 07:11:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0