sopplunch

Imorse var Millie jättetrött och gnällig så hon fick ta sin förmiddagsvila vid åtta redan. När hon vaknade vid nio gjorde vi oss klara och tog bussen ner till bollstanäs öppna förkola och mötte Jacque&Lovine, Mickan&Milo, Linda&Max, Maddis&Oskar. Plus alla andra som var där som jag inte känner :) mycket folk, trevligt! Först hann vi leka lite innan sångsamlingen och efter sångsamlingen lite mera lek innan det var dags för sopplunch, idag var det kyckling och nudelsoppa, ganska gott men Millie åt inte så mycket av den.

Det är roligt när ALLA är i rummen och leker förutom Millie som står och krånglar i hallen med en vagn eller försöker ta sig upp på bänken.

När vi hade ätit lunch gick alla hem eftersom det stängde, men jag och Jacque stannade med tjejerna ute och lekte en stund. :)

Sen tog jag och Millie bussen hem och Millie fick gå och lägga sig på en gång eftersom hon var så trött. när vi kom hem så märkte jag att jag har tappat Millies ena sko någonstans. Jag blev så ledsen att jag grät en skvätt för jag blir så arg på mig själv! Jag har inte råd att tappa en sån dyr sko :( fy så ledsen jag blev.
Jag sov en stund på soffan också och vaknade av att Linus kom hem. Han duschade, väckte Millie och lekte med henne under tiden jag lagade middag åt mig och Millie. Sen sa vi hejdå till pappa som skulle vara borta ikväll.

Jag och Millie åt middag,lekte, tittade på tv och gick en sväng ner till förådet. Jag har nämligen märkt att Millie är lite intresserad av dockor. Men eftersom jag inte tycker om dockor av någon konstig anledning så har hon ingen, men då kom jag på att jag har en hel kasse med mina gamla mjukdjur i förådet och där lyckades jag hitta en gammal docka till Millie! Vad kul när man kan gå ner och handla i förådet!

Millie tittade glatt och skrattade åt dockan men roligast var nog att pilla den i ögonen.

Sen badade Millie innan det var sovdags. Inatt sov hon hela natten och vaknade en gång vid fyra innan hon slulle upp halv sex, bra jobbat, hoppas hon fortsätter med det!


Kommentarer
Farmor

Åh vad tråkigt med Millies sko!!!!! Jag förstår att du blev ledsen, vi får försöka ordna det på något vis, för självklart ska hon ha ordentliga skor :)
Kul med dockan som ni hittade, det ser roligt ut när hon sitter och petar den i ögonen, har dockan något namn?

Svar: A jättetråkigt men jag får försöka att inte bli så ledsen över materiella saker. Får helrt enkelt köpa nya. De hade inte hittat den där ute på gården vid församlingslokalerna :( jaja så blev det den här gången. Hehe nej docka heter bara dockan just nu iallafall :)
Michelle

2013-04-18 @ 07:35:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0