chocolate chip cookies

Här ska ni få ett underbart gott recept på kakor om någon är sugen på att baka!

150 gram smör
3 1/2 dl socker
2 msk sirap
1 tsk vaniljsocker
1 ägg
1 äggula
4 dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
1/2 tsk salt
1/2 dl kakao (går säkert att göra utan om man inte vill ha så mycket choklad)
100-200 gram hackad valfri choklad eller nötter

Smält smör, blanda i socker, sirap och vaniljsocker. Tillsätt äggen och rör om.
Blanda vetemjöl, bikarbonat och salt separat. Häll ner i smörblandningen.
Rör ihop tills allt är blandat men försök att inte röra för länge.
Vänd ner chokladen eller nötter.
Rulla till bollar och platta till de på bakplåtspapper, ha avstånd eftersom de växer i ugnen!

175 grader eller 150 i varmluftsugn i ca 10 minuter. Bara kanterna ska börjat få färg.
Man kan låta de svala på tiningspapper för att få bort lite överflödigt smör.

Jag blev helt kär i dessa kakor!


Kommentarer
Farmor

Både bröden och kakorna ser jättegoda ut!!!! Millie likaså henne vill man alltid "äta upp" :)

2013-02-23 @ 16:34:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0