En liten bullmamma ska jag bli

Eller inte en sån som bakar bullar men en sån som kan laga mat!
Jag har börjat spendera mer tid i köket på sistonde. Jag har tyckt att det är ganska tråkigt innan men nu är det lite roligare att pröva nya recept och så tycker jag att det är viktigt att Millie får äta bra mat och smaka på allt möjligt! Så nu är det lite roligare.

Men jag ska börja med att berätta om igår.
Vi började dagen med att åka och storhandla, alltid lika tråkigt när så mycket pengar ryker på det men alltid kul att se kylen och frysen full och med massa gott!
Sen gick jag till blodbussen för jag skulle äntligen ge blod efter ett långt uppehåll eftersom jag varit gravid, fött barn och ammat. Men tyvärr fick jag inte ge på grund av att jag har så mycket eksem på armarna just nu... Får vänta tills i vår och hoppas att det är bättre.
Till middag gjorde vi hemmagjorda hamburgare, Millies gjorde jag med rivna morötter och lite kryddor men det ville hon inte alls ha, jag kokade broccoli för första gången och det gick iallafall hem!
Sen på kvällen träffade jag Camilla, Josse och Per. Vi åkte och bowlade!
Det var längesen och roligt! Sen åkte vi hem till Camilla och åt grönsaker, chips och dipp och goda ostar. Oj vad gott de var!

Idag har jag blivit en liten bullmamma! Imorse när Millie vaknade gicck jag upp med henne och pappa fick sova kvar tills vi väckte honom med nybakta scones! Jag gjorde även managrynsgröt med blåbär till mig och Millie. Jag älskade när mamma gjorde det till mig och min bror när vi var små, med grön karamellfärg :) men Millie var inte alls lika förtjust i sin blåbärsgröt..

Sen vid tio så var jag så trött så jag gick och la mig sammtidigt som pappa la Millie. Sen vaknade vi tjugo i ett! Oj vilken lång och skön vila vi tog! Vi bestämde att Millie inte skulle sova en till sen utan det fick räcka. Och det gick ganska bra!
Hon fick lunch och sen tog vi en promenad, vi gick och slängde glas i glasinsamlingen och så gick vi förbi mässingen och tog en fika där, se så söt Millie som kan hålla i glaset själv och dricka :)

Vi lekte hemma och innan middagen började Millie bli lite tjurig och trött, men med middag i magen fick hon lite ny energi. Farmor kom hit och lekte och sen tog Millie ett bad. Men hon började bli väldigt trött, så strax innan sju fick hon sin vällig, borstade sina tänder (som börjar synas massor) och så la vi henne. Hoppas hon sover jättegott och hela natten utan avbrott!

Jag har nyss bakat frukostbullar som ska stå och jäsa under natten, det ska bli mums imorgon :)


Kommentarer
mami

Te felicito mi reinita hermosa que te guste la cocina, pero cuidado!!! puede ser peligroso preparar tantas cosas ricas! *_*
Besitos, te quiero mucho.

2013-02-22 @ 08:58:22
mormor

Cómo crece mi muñequita!Está cada día mas hermosa.

2013-02-22 @ 08:59:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0