Förlossningen del 2

Jag låg där och tiden gick, jag och Linus pratade inte så mycket för jag var så koncentrerad på att andas rätt och hade lustgasmasken i ansiktet hela tiden, så jag hann inte fråga eller undra om något.

Kl sju bytte personalen skift och en ny barnmorska och undersköterska kom in. Vill du ha mera lustgas frågade de. Ja, går det!? JAA!!

Nu minns jag inte lika tydligt som innan... Det är ganska blurrigt och jag tyckte att allt gick ganska fort.
Vid något tillfälle blev jag hjälpt med att få av mig kläderna och på med en fin sjukhusblus eftersom jag själv inte ville röra mig. Jag blev ändå "tvingad" att ändra lite positioner men jag låg hellst på rygg. Jag var så rädd för jag fick inte trycka men jag ville så gärna göra det.
Sen var det dags att trycka på riktigt. Jag minns hur jag sa till barmorskan att jag måste trycka samtidigt som min röst bara tröck på helt omedvetet, jag pressade redan! Fast jag inte fick! Jag fick hålla ut och vänta lite till tills de sa att det var okej att pressa. Jag fick släppa lustgasen och trycka allt vad jag hade och efter en stund kom ett litet huvud. Linus sa i efterhand hur han kunde höra ett litet försök till att andas och blev lite illamående. Och sen plötsligt kl 9.26 var bebisen ute, upp på bröstet och Linus vågade klippa nagelsträngen! Men efter det när moderkakan skulle komma ut valde han att gå därifrån då han kände sig lite svimfärdig.

Jag fattade nog inte allt som hände! Moderkakan kom och sen skulle jag bli sydd. Jag låg där och stirrade upp i taket och andades in lustgasen som en galning tills jag inte kände någon kontroll över kroppen. Jag tittade ner och såg att det låg en liten bebis på bröstet. Jag slutade andas lustgasen för att vara säker på att jag inte skulle tappa henne!! Men började andas mer sen eftersom det gjorde ont att få styngnd. Jag tyckte jag låg där så länge efteråt. Men när de var klara så kom äntligen Linus in och vi fick vara själva i en timme och titta på den där lilla varlesen som låg där... Helt overkligt...
GRATTIS PÅ ETTÅRSDAGEN ÄLSKADE HJÄRTAT!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0