djuraffären

Idag gjorde vi en utflykt till djuraffären :) hade aldrig tänkt på att man kunde gå dit bara för att få se på lite djur men Linus ville dit med Millie och titta. De var jättekul! Millie tittade nyfiket och skrattade när fåglarna lät så högt och när vi härmade ljuden.
Jag såg två fantastiskt fina stora tropiska fåglar, en ara och en tucan. De var så fina!!
sen när vi ska gå mot fiskarna står en stor bur på golvet med något jag trodde var ett gosedjur men det var en jättestor kanin! Jag hade aldrig sett en sån stor kanin! Trodde inte det fanns. Jag tyckte den var lite otäck, varför vet jag inte, jag bara tyckte att den såg så overkligt stor ut så att jag tyckte det blev obehagligt. Millie verkade också lite nervös men ville hellst fram och peta haha.
Tur att det fanns små vanliga kaniner :)

På kvällen gjorde jag en jättegod tacofisk, Linus som inte tycker om fisk tyckte ändå att den var okej och Millie tyckte om den!
Efter middagen kom farmor och farfar hit och lekte med oss :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0