gårdagens kaos och idag

Igår fick jag en bra idé tyckte jag. Jag frågade Roberto om han, jag och barnen skulle åka rill fysingen och bada.
Han packade snabbt strandväskan med lite picknick och badkläder och vi med så tog vi bussen till löwenströmska.
Så fort vi gick av bussen försvann solen för resten av dagen. Vi som inte varit på fysingen började gå och leta efter den lilla badplatsen som ska finnas. Halvvägs får vi stanna och klä på barnen, hattar och vagnen blåser iväg och vi fattar att det här var inte alls en bra idé och vill bara vända hem.

Men vi ville försöka hitta badplatsen ändå så att vi vet var den är till nästa gång.
Millie som är som hon är just nu satt och skrek eller grät större delar av promenaden. Sen känner vi att det kanske kommer ta tid så vi struntar i att leta vidare efter badet och börjar gå måt bussen i den kalla stormen. Hela tiden skrattade jag för vi gick runt där med strandväskan och skulle bada egentligen!
Plötsligt ser vi bussen komma när vi är långt ifrån. Jag springer med Millie i famnen, Fernando och Isabelle springer bakom och sist Roberto med vagnen. Snäll chaufför som väntade på oss så vi hann!
På bussen började Millie skrika som en galning så jag gav henne nappen och inom fem minuter hade hon somnat i mitt knä, stackars unge. Vi åkte hem alla och skrattade fortfarande över hur tokiga vi var som tänkte att vi skulle bada en "sommardag" som denna.

Millie bakade med sin play-doh lera som jag gjort till henne :)

Efter middagen gick Millie och pappa hem till farmor och farfar.
Jag själv cyklade hem till Camilla och umgicks med henne på kvällen.
Camilla bor orecis bredvid Ringblomman så jag fick prova på den sträckan jag kommer att göra varje dag sen. Det gick bra! Jag vart jätteanfådd ibland men jag klarade hela resan utan att gå av cykeln :)


Idag när vi vaknafe såg det ut att bli samma väder som igår men helt plötsligt så kom solen fram och så har det varit helt galet varmt hrla dagen!
Vid halv elva lämnade jag Millie hos farmor som var så snäll och tog henne idag så att jag kunde åka till värmdö med mina bröder och Daniel (min systerson) och spela fotbollsgolf.
En mysig resa dit förbi waxholm och små färjor och sen en rolig dag där med massa fotbollsgolf i den stekande solen.

Vi hade kul och jag chockade mig själv totalt genom att komma tvåa av oss fyra! Så glad jag var!

När jag kom hem gosade vi alla tre en stund innan Millie gick och la sig som var såå trött.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0