Midsommar

Igår var det midsommar. Det bjöds på fint väder och god mat.
Jag och Millie skulle först möta upp kusinerna, mormor och morfar i smedby och dansa runt midsommarstången men när vi kom ner ut ur hissen märkte jag punka på vagnen. Så det var bara att gå hem. Millie blev jätteledsen eftersom hon princip var ute och sen fick gå hem igen utan att ha gått ut, stackarn fattade ingenting.
Så hon fick sova middag hemma och sen när pappa kom hem och hon vaknade åkte vi direkt till mormor och morfar istället.
Där var hela stora tjocka släkten! Tror vi var 22 stycken. Vi åt grillat och åt jordgubbsmarängtårta och hade trevligt. Millie hade hur kul som helst med sina sex kusiner/sysslingar.

Vid sju åkte Millie hem med pappa. Jag fick vara kvar och festa lite :) men det blev faktiskt ganska lugnt. Några snaps och visor med mest trevligt prat och häng.
Jag kom hem vid ett, jag fick väcka linus som hade somnat på soffan och så gick vi och la oss. Jag han knappt sova fem timmar innan Millie ville upp kl sex. Usch men då fick jag gå upp helt enkelt.

När hon sen skulle sova förmiddagsvila hann jag sova ungefär 20 minuter innan hon vaknade. Åååh så trött jag var. Vi gick ut och promenerade och handlade till middagen efter lunchen alla tillsammans. Egentligen skulle vi ta cykeln eftersom vagnen har punka men våran hiss har varit trasig sen igår. Så vi fick gå helt enkelt och bära lite på Millie.

Vi svängde även förbi kondis och tog oss en fika innan vi gick hem :)
Sen när Millie sov eftermiddagsvila fick jag sova i ungefär en och en halvtimme! Så underbart men jag var fortfarande helt trött i kroppen.
Vi åt goda hemmagjorda hamburgare och sen gick vi ut och lekte igen.
När vi kom in badade jag och Millie och sen lekte vi lite innan sängdags.
Nu ska vi titta på film här hemma, hoppas den är bra så jag inte somnar på soffan :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0