Host, slem, host

stackars lilla sötnos som har en sån förfärlig slemhosta nu. Hon är lite varm så säkert inte så mycket feber men usch för denna hosta. Idag är hon täpptare i näsan också och snorar massor.

Vi har bara varit hemma sen igår och försökt bli bättre.
Det allra jobbigaste (förutom att höra hur jobbigt det måste vara att må som henne) är att hon nästan är omöjlig att lägga i hennes säng. Hon skriker och gråter och ska bara upp. När man tar upp henne somnar hon på direkten. Så det känns som om vi är tillbaka med Millietremånader som bara kan sova i famnen eller i våran säng. Så hon får somna i famnen och efter mycket så brukar hon kunna somna i spjällan, en stund för sen på natten får hon flytta över till oss när hon vaknar och vägrar ligga kvar. Och det är så jobbigt tycker jag! Jag sover dåligt, kan knappt röra mig för att hon inte ska vakna. Hon sover också väldigt dåligt när hon är sjuk så jag vaknar säkert varje timma med en gråtande millie i örat, ja usch jag hatar att sova dåligt. Idag gick det inte ens att sova eftermiddagsvilan i sin egna säng så för att hon ändå ska få vila ut lite för att vara liiite gladare fick hon sova i vår säng tills hostan började och hon vaknar ändå.

Idag kunde jag ta en skön paus från gnällandet. Jag och Camilla åkte ner till SATS och pratade och titta runt och på onsdag ska vi börja träna där. Aaah vad läskigt! Men vi ska peppa varandra och komma igång ordentligt nu för det behöver vi! Jag är lite rädd för att jag ska tröttna men det får bara inte hända då jag har bundit mig i ett år och det är bajsdyrt!! Så nu jävlar ska det tränas!

Efter vi var på sats åkte vi hem till camilla och bakade en god smulpaj med hallon och mango, haha jaja lite gott måste man äta! Det var mysigt att sitta och snacka i lugn och ro :)


Kommentarer
Diana

Kanske vi ses i vår, och millie och elsa ses på sats mini ;)

Svar: Haha jaa! Så du tränar också där? Ja de tar ju emot bebisar från tre månader! Kul!
Michelle

2013-03-05 @ 22:58:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0