när ska hon bli "vanlig" igen?

Millie är ju bättre nu. Hon hostar inte alls så mycket utan det är det där sega snoret som kommer hänga kvar ett tag säkert.
Det andra som är så fruktansvärt jobbigt är att hon fortfarande är så otroligt gnällig, hon skriker och gråter så mycket så att jag blir helt trött i skallen! Ibland vill jag bete mig som henne och bara skrika och gråta jag också när hon sätter igång.. Men man får skärpa till sig helt enkelt!

Jag hade iallalfall superkul igår med mina vänner. Vi åt och drack och tittade på melodifestivalen. Jag kom hem efter tolv och då står Linus och vaggar Millie, för tydligen hade hon vaknat var tioende minut ungefär de sista två timmarna. Pust. Vi gick och la oss alla tillsammans och försökte då få Millie att somna i vår säng men det gick inte heller. Linus höll på och försökte ända tills hon vid tre somnade fram till sju. Fattar inte varför hon gör så!?!
Så idag när hon somnade för sin förmiddagsvila vid tio sov hon fram till tjugo över ett!! Hon var säkert supertrött. Så då tänkte vi att vi får försöka hålla henne vaken sen på eftermiddagen utan vila och se om hon kanske sover bättre inatt...

Idag tänkte jag att det kanske blir bra att komma hemifrån och träffa lite familj och leka lite. Så jag och Millie åkte hem till mormor och morfar men när vi kom dit fick vi reda på att det visst inte var nån lunch idag. Haha och de sa inget till oss eftersom de trodde vi skulle vara hemma eftersom Millie fortfarande var krasslig.
Men mormor och morfar tog ju självklart glatt emot oss ändå!!
Millie var ganska glad och nöjd där. Åt som vanligt inte så mycket men hon verkade glad.

Sen tyckte jag att vi skulle åka till Ikea och eftersom Isabelles bilstol ligger i morfars bil så var det inga problem. Utan det jobbiga var att Millie grät större delar av vägen dit. Väl där inne gick det väl bra, vi turades om att bära på henne eftersom hon inte ville sitta i vagnen.
När jag skulle försöka få i henne middag så var det bara skrik så någon stor portion fick hon inte i sig.
Jag köpte några saker till Millie som jag hade spanat in på deras hemsid. Sen var vägen hem kaos. Millie var så arg och ledsen. Hon bara skrek tills hon tillslut somnade. Klockan var nästan sex då. Oj hur ska detta gå tänkte jag...
Hon fick sova i ungefär tjugo minuter tyckte jag. Sen väckte jag henne och så fick hon i sig en leverpastejsmacka med lite äppeljuice och så gick vi och bada. Hon var gnällig, glad och trött i vågor. Pappa kom hem och hoppade i badet med oss, hahaha tänk att de tre "små" grisarna fick plats där!! Det var roligt!

Nu sover den lilla grinungen och så hoppas mamma och pappa på en lugn natt. Jag är helt slut efter en sån här dag med aå mycket skrik. Jag bara längtar tills hon ska bli som vanligt igen. En glad och nöjd bebis och som sover på natten. Längtar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0