"Barnvakter"

Idag sov vi vidare till sju efter att Millie flyttat över vid halv sex. Härligt! Vi åt frukost, klädde på oss och gick till Ringblomman för att ha lönesamtal med chefen :)

Vi stannade kvae och lekte och eftersom Millie sov längre försökte vi oss på med att bara sova en vila, och det gick bra. Vi gick ut och lekte på gården och som vanligt gick Millie runt och lekte själv och med de stora barnen.
När klockan börjde bli halv elva började hon bli trött, men hon åkte på lite knuffar så då blev det värre. Men det gick över jättesnabbt och vi gick in och lekte lite till innan det var lunch kl elva.
Millie åt jättebra med köttbullar och makaroner.
Efter vi ätit sa vi hejdå till alla och gick hem. Efter lite gnäll i vagnen somnade hon och när vi kom hem la jag över henne i sängen. Hon sov i två och en halvtimme. Tur!

När hon vaknade fick hon lite banan och så gick vi till centrum för att handla lite till middagen med pappa som kom hem precis.
Vi kom hem och började laga mat. Tacos blev det ikväll när vi skulle vara "barnvakt" till kusin Amanda. Hon är ju stor (elva år) som inte riktigt behöver barnvakt men hon tycker ju att det är roligare att vara här än hemma själv, och det tycker vi också, speciellt Millie! så Amanda blir vår barnvakt till Millie ;)
Vi åt middag och sen lekte de tillsammans. Millie ville gärna sitta i Amandas knä när hon läste och tittade på tv

Vi hade mysigt, lekte, busade och tittade på tv innan Millie gav oss godnattpussar och gick och la sig.
Jag och Amanda hade fredagsmys med färska jordgubbar, blåbär och vindruvor.
En sån mysig kväll har vi haft :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0