Förskolans dag

Idag är det förskolans dag. En mysig dag för de som går och jobbar på förskolan. Så självklart har vi varit på den bästa förskolan idag och firat :)
Vi kom till Ringblomman vid halv elva tiden. Alla barnen var ute och hade precis sprungit vårruset. Vi satte oss tillsammans med de två småbarnsavdelningarna ute på bänkarna och åt korv med bröd som grillades ute på ängen. Millie åt nästan en och en halv korv med bröd och saft fick hon även!
Efter lunch sover de flesta små barnen så då var vi kvar ute och lekte med min avdelning, biet. Så mysigt att vara med alla gulliga barn som jag jobbat med och som alla ska börja skolan efter sommaren.
De ville så gärna leka med Millie och hon var självklart överlycklig över att få leka med dem.
Vi tog en liten paus från solen och gick in pch lekte med de yngre barnen en stund innan vi gick ut och lekte mera. Innan vi gick hem så åt Millie (förutom sand, barr och pinnar) en banan och lite glass :)
Vi promenerade hem och Millie sov i vagnen.

På eftermiddagen när Millie vaknat gick hon och pappa hem till farmor, farfar och farbror Charlie och åt middag.
Jag var kvar hemma och fick spontanbesök av min kära syster Cami. Vi åt och pratade och hade mysigt innan hon åkte iväg och jag tog mig ett skönt bad. Millie kom hem och visade upp en portmonä med lite fikapengar hon fått av farmor och farfar och stoppa ner hela armarna i badet så hon blev blöt om hela kläderna så hon fick hoppa i med mig och plaska runt lite innan hon fick sin mysvälling :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0