Grillning

Idag åkte vi till bollstanäs. Vi mötte upp Jacque&Lovine, Malin&Liam, Andrea&Viggo. De flesta barnen sov i vagnarna och vi promenerade lite. När vi kom till öppna förskolan så vaknade nästan alla. Då var vi ute på gården och lekte för där grillades det även korv! Eftersom det var sista dagen de har öppet innan sommaren så var det lite fest med dragspel till sångsamlingen (som vi missade) och sen grillad korv och saft.

Efter vi ätit och lekt vandrade vi vidare till Infra där vi gick på rusta och barnens hus.
Millie började bli riktigt rastlös och gnällig i sin vagn och ännu mer fick hon sitta där näe vi fick vänta på bussen i 20 minuter. Det gick ändå bra och efter en liten promenad kom vi fram hemma hos Andrea. Millie sov i vagnen och vi andra åt lite jordgubbar och blåbär. Sen gick jag och sovande Millie hem.

När Millie vaknat kom moster Cami hit. Pappa lagade god köttfärssås med makaroner som vi åt. Sen gick Millie iväg på ärenden med pappa och jag och Cami gick till centrum. Både jag och Millie är i behov av lite mer sommarkläder, hittade bara lite innan centrum stängde.

Vi kom hem igen och för första gången lagar jag något på rabarber, en sockerkaka med rabarber. Och för första gången i sitt liv äter Cami rabarber, den står i ugnen och vi väntar ivrigr för att se hur den smakar då vi tyckte att den råa inte alls var god... spännande :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0