Hemmagjord färg

Idag på förmddagen var vi hemma, vi dammsög och städade lite, Millie ville gärna hjälpa till :)

Sen tog jag, pappa och Millie bussen ner till infra city. Vi gick till Rusta lite snabbt innan vi gick hem till mormor och morfar. Idag var det ganska lugnt där då säkert mer än halva familjen var borta. Millie var ganska pratglad där idag och nu har hon börjat med att gå runt och peka på allt medans hon trallar på sitt språk.

Vid fem tog vi bussen hem och när vi gick av mötte farmor upp oss och följde med oss hem. Hon hade en liten spegel med sig till Millie som hon ska ha i handväskan, tillsammans med ett läppglans som hon fick för ett tag sen av farmor. Tyvärr missbrukar Millie läppglanset och tar på massor så hon är röd och glansig runt hela munnen! Hahahah och jag kan inte låta bli att skratta för hon ser ut så, och med väskan runt armen, så nöjd men ändå med världens allvarligaste min. Hahaa älskade allvarsunge!

Efter en masa bus och lek med farmor så vinkade vi till henne och sen fick Millie pröva måla med en hemmagjord färg som jag skapat till henne, enkel och giftfri ;) inte den snyggaste men sen när hon kan hantera färgen bättre kan jag köpa! Det är mest för att hon ska träna hålla i penseln, se att det blir färg på pappret när hon målar och lära sig att den inte ska ätas :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0