Picknick

Idag har vi haft en riktigt mysig picknick!
Vi var på ängen i carlslund. Jag och Millie, Jacque&Lovine, Andrea&Viggo, även Diana&Elsa tittade förbi.
Millie sov ett bra tag och när hon vaknade lekte de i den fina lekställningen.
Sen hade vi lite knytispicknick. Pannkakor, pizzabulla, kokta ägg, köttbullar och mackor. Mums!

Vi var där till strax två när alla barnen skulle sova igen gick vi.
Jag och Millie gick hem och jag hann somna en stund på soffan men hade egentligen velat sova mer men jag visste att Millie skulle vakna vilken minut som hellst.
När hon vaknade gick vi till köket och lagade middag, Millie fick frysta ärtor i sin kastrull så hon lekte med och åt. Plötsligt ser jag hur min kastrull med makaroner håller på att koka över med vitt skum så jag blåser försiktigt bort det och då hör jag hur den lilla härmapan gör såklart samma sak. Sitter och blåser på sina frysta ärtor :) haha sötnos!

Efter middagen gick vi till coop och köpte blöjor, farmor och hunden (vågar inte skriva namnet för jag vet inte hur hon stavas!) följde med oss. Sen tog vi en lång promenad längst med tågspåren här borta pch förbi stora väsby. Millie gick och sprang massor! Men vi såg ingen häst som vi hade hoppats på.
När vi kom hem kom pappa hem precis efter oss. Nu ska han jobba sent några dagar så Millie hinner knappt träffa honom :( men det gör han för att kunna vara ledig torsdag och fredag så det är ju kul!


Kommentarer
Farmor

Hjärtrud, så stavas det :)

Svar: Jag trodde med G men tack nu vet jag!
Michelle

2013-05-28 @ 07:25:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0