ArgMillie

Jag vet inte om det beror på att Millie är sjuk eller om hon har lärt sig något nytt, att vara riktigt arg! Mycket beror nog på att hon varit dålig men fen här nya arga sidan är ganska ny.
Dramat som hon började med förr, att slänga sig ner på golvet och gråta blev värre igår när hon samtidigt som ho låg där och skrek började dunka skallen i golvet!! Hon har börjat vifta med handen för att slåss, oss, nappen eller allt hon inte vill ha när hon är arg. Hon kan verkligen stå och skrika och gråta på samma ställe i tio minuter för att det inte går som hon vill! Ojojoj en sån argunge! Det är påfrestande men jag tror ändå hon kommer lugna ner sig när hon frisknar till (det får man hoppas iallafall) men hon är nog en riktigt envis unge som kommer kämpa för det hon vill ;)

Idag gick jag iallfall till doktorn med henne. efter över en timmes väntetid på drop in mottagningen fick vi äntligen komma in. Han tittade i Millies öron, lyssnade på hjärtat, klämde lite på magen och skrev ut penicillin för att det var något litet pågång i ena örat. Så en femdagarskur och snart har vi en lugnare Millie.
Vi gick till apoteket och hämtade ut medicinen och eftersom Millie vart så duktig fick mamma två nya nagellack :) haha de hade så fint där inne på apoteket med massa smink, så jag blev så frestad!

På kvällen en stund hade vi en mysig liten stund tillsammans. Millie glömde bort nappen, gosade med oss samtidigt som hon tittade på film och gick runt och pratade och dansade, jag blir varm av att se att hon mådde bra för en kort stund :)
Imorgon och torsdag är det min tur att jobba och pappas tur att vabba.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0