Första magsjukan

I helgen hade Millie en jättejobbig hosta. Nätterna var jobbiga då hon hostade tills hon vaknade, slemkräktes ibland, kunde inte somna om, sov i vår säng och jag sover då jättedåligt :(
Så i tisdags gick vi till doktorn för jag ville kolla upp eftersom hon haft hosta sen i augusti mer eller mindre.
Men allt var bra, vi fick ändå bricanyl utskrivet till de värsta stunderna. Och den natten sov hon i sin säng, vaknade bara två gånger men somnade om snabbt, skönt!

Annars har veckan varit vanlig och bra. Tills inatt... då hörde jag att hon hostade och vaknade, jag gick in för att få henne att somna om och hon kräktes. Jag fick väcka Linus så hjälptes vi med att ta en ledsen Millie, skölj av allt, byta sängkläder och få Millie att somna om. Hela tiden trodde jag att det var hostan som fått henne att kräkas tills spya nr två kom över hela sängen. Åhnej vilken mardröm! Magsjuka! Fy, återigen samma sak, sängkläder slut, Millie inte alls sugen på att bli avdushad mitt i natten. Vi bäddade med handdukar istället, som hon kräktes ner också. Fjärde bäddningen med handdukar och hon somnade om, kräktes en sista vattenspya och somnade om sen.
Imorse halv sex kom hon in till oss, pappa gick och jobbade och vi sov vidare till åtta.
Hon ville dricka vatten när hon vaknade och det gick bra. Hon bajsade tre lösa blöjor på en kort stund, åt yoghurt till frukost och pepparpeppar så har inget hänt tills dess. Åh vad jag hoppas att det var allt och att jag klarar mig, även fast det är enklare för mig, jag hinner ju till toan om jag skulle må dåligt. Det jobbiga är ju att Millie kan kräkas ner ett helt rum när som helst. Nej fy för magsjuka!!


Kommentarer
Farmor

Jag förstår att ni hade det jobbigt den natten, jag och farfar tror att det var fikabrödet hon fick av farfar som var boven i dramat. Vi lovar, hon ska aldrig få "dammsugare" igen, inte kaffe heller för den delen :)

Svar: Nej jag tror inte det var fikat! Eftersom hon tömde hela sig själv så var det nog magsjuka, det går ju på förskolan och är lätt att åka på tyvärr :( tror inte det var dammsugarens fel :)
Michelle

2013-10-18 @ 07:44:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0