språkexplosion

Jag har nog glömt att berätta att Millie de senaste månaderna har börjat prata jättemycket! Hon verkligen exploderar, känns som om det varje dag kommer nya ord och hon pratar till och med korta meningar! Sååå roligt!
"Pappa obba ela natte" (Pappa jobbar hela natten)
"Bavo Millie du sunge fin" (Bravo Millie du sjunger fint)
"Millie kan mycke"
"Åh titta mamma"
Bara små exempel av vad hon säger/har sagt. Men hennes ordförråd har verkligen vuxit mycket snabbare än vad jag hinner med! Hon bubblar fortfarande helt obegripligt men oftast blandat med riktiga ord så vi förstår :)

Vi har även börjat trosträna lite på skoj om helgar och kvällar här hemma. Det har ändå gått ganska bra! :) första veckan kom det kiss och bajs hela tiden men ibland i pottan. Andra veckan började det komma mera i pottan, vi påminde och hon gick och kissade. Nu tredje veckan påminner vi och ibland går hon på eget initiativ och då helst på toan! Hon bajsar även ibland! Så nu längtar jag till semestern då vi kan hårdträna! Roligt!



Kommentarer
Nadia

Lilla gumman så stor du har blivit. Älskar dig Millie. Pussar och kramar i massor.

2014-05-19 @ 23:16:22
mormor

Mamma "hanla", pappa "hanla" así me decía el domingo cuando estaba a mi lado mi gorda exquisita!!! Está tan linda y regalona mi porotita!!! La adoro!!!!!!!!!!!!!!! Hemosas la fotos Chichi!

2014-05-21 @ 11:54:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv med min älskade familj

Välkomna till min blogg som handlar om min vardag med min underbara lilla familj.

RSS 2.0